نکات مهم خرید و فروش تگزاپون

یکی از مواد اولیه بسیار اساسی که در صنایع شیمیایی و به‌خصوص مواد پاک‌کننده و شوینده‌ها کاربرد گسترده‌ای دارد تگزاپون است. این محصول به لحاظ ایمنی برای پوست انسان و محیط طبیعی تاکنون آزمایش‌های موفقیت‌آمیز زیادی را پشت سر گذاشته است و به همین دلیل معاملات زیادی بر روی آن انجام می‌شود. همین مسئله سبب شد تا در این مقاله بخواهیم اطلاعات مهم و لازمی را در خصوص فروش تگزاپون برای شما شرح دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تگزاپون شفاف و خمیری
تگزاپون شفاف و خمیری

تگزاپون به چه صورتی به تولید نهایی می‌رسد؟

تگزاپون با درصدهای متفاوتی تولید می‌شود و هر نوع بر حسب ویژگی‌هایی که دارد، ممکن است با قیمت متفاوتی به فروش برسد. هم اکنون در بازار ایران تگزاپون را با غلظت‌های 30 الی 70 درصد تولید می‌کنند. جالب است بدانید که تگزاپون های 30 درصد (یا تگزاپون صدفی) همان موادی هستند که به شوینده‌ها جلوه صدفی و زیبا می‌دهند. نکته مهم دیگری که در این قسمت باید اشاره کنیم تگزاپون 70 بوده که با نام تگزاپون با خلوص بالا هم شناخته می‌شود. همه مدل‌های تگزاپون برای پاک‌کننده‌های خانگی و صنعتی کارایی زیادی دارند.

کدام تگزاپون برای خرید بهتر است؟

شما باید در نظر داشته باشید که اگر برای مصارف صنعتی مثلاً تولید مواد شوینده قصد خریدن تگزاپون به‌صورت عمده را دارید باید ملاک‌های زیادی را در نظر داشته باشید در غیر این صورت ممکن است متحمل ضرر مالی زیادی شوید. مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در خرید و فروش تگزاپون غلظت مورد نیاز ما برای رسیدن به هدفی که در تولید شوینده‌ها داریم مربوط می‌شود. شما باید با مهندسان و صاحب‌نظران این حوزه مشورت کنید تا بهترین نوع و غلظت را بر حسب فعالیت‌هایتان به شما معرفی کنند.

نکته حائز اهمیت بعدی در این زمینه به دستورالعمل شما برای تهیه مواد شیمیایی مربوط می‌شود. بهتر است به‌هیچ‌وجه از دستورالعمل استانداردی که دارید تخطی نکنید و دقیقاً بر اساس هر آنچه که در آن ذکر شده است مواد اولیه خود را تدارک ببینید. جالب است بدانید که در این زمینه یک سری ترفندها وجود دارد که بر اساس آن شما می‌توانید تا حدی نسبت به دستورالعمل تفاوت ایجاد کنید. برای نمونه شما می‌توانید با تغییردادن نسبت حلال و حل‌شونده به غلظت‌های دیگری از تگزاپون نیز برسید.

خریدن تگزاپون در بشکه‌های 160 کیلوگرمی

دراین‌خصوص البته یک واقعیت وجود دارد و آن این است که در مقام مقایسه، پایین آوردن غلظت از بالا بردن آن ساده تر انجام می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که در حالت کلی اگر شما برای خرید و فروش تگزاپون به سراغ درصدهای بالای آن بروید می‌توانید بسیار ساده به غلظت‌های پایین‌تر از آن هم برسید. علت این موضوع به خاصیت شیمیایی انحلال‌پذیری آن مربوط می‌شود. تگزاپون این ویژگی را دارد که به هر نسبتی در حلال‌هایی مانند آب حل بشود!

کنترل کیفیت تگزاپون
کنترل کیفیت تگزاپون

در زمان معامله تگزاپون به چه مسائلی توجه کنیم؟

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مقاله هم اشاره کردیم این محصول در صنایع شیمیایی بسیار رایج است و حجم بالایی از معاملات آن در طول روز انجام می‌شود. برای اینکه شما در این معاملات دچار زیاد نشوید و بتوانید به بهترین و بالاترین کیفیت تگزاپون دست پیدا کنید به مواردی که در ادامه مقاله توضیح می‌دهیم حتماً توجه داشته باشید.

  • فروشنده‌های معتبر تگزاپون را شناسایی کنید.

اولین گام برای خرید تگزاپون این است که به دنبال بهترین فروشنده های این محصول باشید. اگر به‌تازگی وارد این حوزه شده‌اید ممکن است که فریب افراد فرصت طلب را بخورید و محصول نامرغوب و بی‌کیفیت را به‌جای تگزاپون خوب به شما بفروشند. معمولاً افراد برای فروش تگزاپون راه‌های متعددی را ایجاد می‌کنند برای مثال وب‌سایت یا نمایندگی فروش حضوری تأسیس می‌کنند. درصورتی که می‌خواهید به بهترین مرکز خرید و فروش این محصول دسترسی داشته باشید کافی است با کارشناسان فروش صدرا شیمی تماس بگیرید.

 

  • شکل ظاهری محصول را بررسی کنید.

شاید فکر کنید که بررسی ظاهری یک محصول شیمیایی نمی‌تواند به ما در تشخیص مرغوبیت یا عدم آن کمک کند. شما باید بدانید که بشکه‌های 160 کیلوگرمی که تگزاپون در آنها به فروش می‌رسند باید مرتباً مورد ارزیابی کیفیت ساختاری قرار بگیرند. همچنین روی آنها برچسب‌هایی زده می‌شود که اطلاعات محصولی که در حال حاضر درون آن قرار دارد را بیان کرده و پلمپ روی درب بشکه اصالت بار را تضمین می کند. شما می‌توانید مواردی مثل کیفیت و تازگی برچسب و تاریخ تولید و اطلاعات آن را در زمان خرید و فروش تگزاپون بررسی کنید.

  • آزمایش‌های کنترل کیفیت را انجام دهید.

یکی از اصلی ترین قسمت‌ها در زمان معامله تگزاپون این است که از فروشنده درخواست کنید تا برگه مربوط به آزمایش‌های کنترل کیفیت را برای شما ارسال کند. زمان انجام این آزمایش‌ها از تاریخ خرید تگزاپون نباید زیاد فاصله داشته باشد. شما همچنین می‌توانید در زمان خریدن تگزاپون شخصاً مقداری از آن را برای آزمایشگاه‌های کنترل استاندارد مواد شیمیایی ارسال کنید تا از صحت کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. آزمایشگاه‌های آنالیز مواد شیمیایی در اکثر شهرها موجود است و نتیجه آن هم در مدت کوتاهی آماده می‌شود.

 

قیمت تگزاپون در ایران

مهم ترین تگزاپونی که در ایران تولید می‌شود تگزاپون N70 است که با قیمت‌گذاری آن باقی نمونه‌ها نیز تعیین قیمت می‌شود. برای تعیین قیمت تگزاپون ملاک‌های زیادی وجود دارد که بر اساس آنها این هزینه از میانگین بازار بالاتر رفته یا پایین‌تر می‌آید. سطح شرکت تولیدکننده، میزان مرغوبیت مواد اولیه، قیمت جهانی تگزاپون، نوسانات دلاری، مقدار نیاز بازار از مهم‌ترین ملاک‌های تعیین‌کننده قیمت این ماده شیمیایی هستند. شرکت‌های تولیدکننده مختلف بر اساس همین ملاک‌ها قیمت‌های مختلفی برای محصول خود تعیین می‌کنند.

معمولاً حجم سفارش شما هم در قیمت نهایی بابت فروش تگزاپون هم می‌تواند مؤثر باشد به این صورت که هرچه میزان سفارش شما بر حسب تعداد بشکه بیشتر شود هزینه تمام شده به‌ازای هر بشکه کاهش می یابد. با این وجود در زمان نگارش این مقاله قیمت حدودی تگزاپون بین 70000 تا 75000 تومان می باشد.

با در نظر گرفتن همه این موارد می توان نتیجه گرفت که قیمت فروش تگزاپون در بازار تابع بسیاری از عوامل است. بهتر است شما با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارید و حجم مورد نیازتان با کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین تگزاپون موجود در بازار را با بهترین قیمت در اختیار شما قرار دهیم.

 

قیمت تگزاپون در بازارهای جهانی

به دلیل گسترده بودن بازارهای جهانی به‌جای فروش بشکه‌ای، از واحد تن برای فروش‌های بین‌المللی استفاده می‌شود. همچنین به دلیل حجم بالای معاملات، کیفیت‌های بسیار متنوعی نیز در سطح دنیا برای تگزاپون تولید شده است. طبق این مسئله بد نیست تا به قیمت‌های تگزاپون در دنیا نگاهی بیندازیم. پایین‌ترین کیفیت تگزاپون در بازارهای جهانی از قیمت 100 دلار برای هر تن شروع می‌شود و در این رنج قیمت تا 220 دلار هم می‌رسد.

اما اگر بخواهیم به رنج قیمتی متوسط نگاهی داشته باشیم نیز می‌توانیم هزینه 500 تا 700 دلاری برای هر تن تگزاپون را اعلام کنیم. در نهایت نیز به تگزاپون های بسیار باکیفیت می‌رسیم که قیمت فروش آنها از 1000 دلار آغاز شده و تا 1350 دلار برای هر تن نیز می‌رسد. دراین‌خصوص باید بدانید که به این هزینه‌ها، هزینه‌هایی مانند گمرکی و حمل‌ونقل نیز اضافه می‌شود. پس اگر قصد دارید تا از خارج از کشور تگزاپون تهیه کنید حتماً به این هزینه‌های جانبی نیز توجه داشته باشید.

نگهداری از تگزاپون
نگهداری از تگزاپون

 

روش نگهداری از تگزاپون

برای تکمیل اطلاعات شما لازم است که در آخرین قسمت از مقاله درمورد روش صحیح نگهداری از تگزاپون توضیحاتی ارائه کنیم. در ابتدا لازم است بدانید که تگزاپون های ریخته شده درون بشکه‌های 160 کیلوگرمی می‌توانند به فاز جامد یا خمیری به فروش برسند. بعد از خرید و فروش تگزاپون به‌صورت جامد باید سریعاً آن را به انبار خشک و خنکی انتقال دهید تا کیفیت ترکیبات آن حفظ شود. هرچه دمای محیط بالاتر برود، خاصیت‌های این ماده نیز زودتر از بین خواهد رفت حتی اگر به زمان انقضا هم نرسیده باشد.

اگر تگزاپون را به شکل مایع نیمه خمیری تهیه کرده‌اید باید علاوه بر دما و رطوبت و نور مراقب فشار محیط نیز باشید چرا که تغییرات فشار در مقیاس بسیار زیاد می‌تواند کیفیت تگزاپون را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار بدهد. درمورد خطرات ناشی از آتش‌سوزی تگزاپون هم باید بدانید که این مواد به‌صورت جامد به‌وسیله شعله آتش و خمیر آن تنها با جرقه می‌تواند دچار حریق شود. بهترین ماده برای خاموش‌کردن شعله ناشی از تگزاپون نیز کپسول‌های پودر کربن‌دی‌اکسید که مخصوص آتش‌سوزی‌های شیمیایی ساخته شده‌اند، هستند.

کلام آخر

ما در این مقاله به‌صورت تخصصی به موارد مرتبط با معامله تگزاپون از قبل تا بعد از آن پرداختیم. دانستیم که این ماده از ترکیبات اولیه و اصلی برای تولید شوینده‌ها به شمار می‌رود و به همین دلیل روزانه حجم بالایی از آن مورد خرید و فروش قرار می‌گیرد. تگزاپون با درصدهای مختلفی از 30 تا 70 درصد غلظت تولید می‌شوند و پرکاربردترین آن n70 نام دارد. در زمان خرید این مواد باید حتماً کیفیت آن را مورد بررسی قرار دهید که مهم‌ترین روش‌های ارزیابی مرغوبیت آن را در طول مقاله شرح دادیم.

همچنین به بررسی قیمت فروش تگزاپون پرداختیم و اشاره کردیم که در ایران این ماده در بشکه‌های 160 کیلوگرمی با رنج وسیعی از قیمت‌ها به فروش می‌رسد. در بازارهای جهانی نیز این ماده با حجم تن فروخته شده و قیمت آن با دلار محاسبه می‌شود. در نهایت نیز برای شما موارد مهم نگهداری که بعد از خرید باید بدانید را ذکر کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *